بازالت،سنگ بازالت،بازالت ماكو،كوپ سنگ بازالت،سنگ بازالت ماكو بازالت،سنگ بازالت،بازالت ماكو،كوپ سنگ بازالت،سنگ بازالت ماكو

سنگ بازالت ماکو

كوپ سنگ بازالت

كوپ سنگ بازالت

بازالت از فراوان ترين سنگهاي روي كره زمين است و در صنايع مختلف از ساختمان سازي تا كشتي سازي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين سنگ به صورت كوپ سنگ بازالت از معادن استخراج مي شود و در صنعت استفاده ميشود.

بيشترين استفاده از بازالت در ساختمان سازي است زيرا اين سنگ به دليل مقرون به صرفه بودن و ساير خاصيت هاي مفيد سنگ در ساختمان سازي كه به آن خواهيم پرداخت بسيار مناسب اين صنعت است. در اين مقاله بيشتر با كوپ سنگ بازالت آشنا خواهيم شد پس تا پايان ما را همراهي نماييد.

سنگ بازالت چيست؟

قبل از پرداختن به كوپ سنگ بازالت بهتر است مطالبي در مورد سنگ بازالت بدانيم. سنگ بازالت سنگي آتشفشاني و از نوع آذرين بيروني است كه به دليل خنك شدن سريع گدازه هاي آتشفشاني در مجاورت هواي بيرون سفت و سخت شده و كاني هاي آن دانه ريز و تيره رنگ است و به دليل كمبود سيليس در آن ماهيتي قليايي دارد.
بازالت سنگي غير سمي و سالم براي محيط زيست است كه عمر خوبي دارد و در برابر دما و حرارت بالا بسيار مقاوم مي باشد و همين طور عايق حرارتي خوبي نيز هست. اين سنگ بادوام در برابر سايش، ضربه، ترك خوردگي و رطوبت و نفوذ آب بسيار مقاوم است.

كوپ سنگ بازالت

كوپ سنگ كه همان بلوك سنگ است در حقيقت همان سنگ خام مي باشد كه از معدن استخراج مي شود و بدون اينكه كاري روي آن انجام شود به كارخانه فرآوري ارسال مي شود يا به همان صورت به كشورهاي ديگر ارسال مي شود.

سنگهايي كه از معادن استخراج ميشوند براي راحتي در امر بارگيري بصورت مكعب مستطيل يا مكعب با دستگاههاي بسيار پيشرفته و اره هاي زنجيري برش مي خورند و سپس بوسيله ماشين هاي باركش بزرگ به كارخانه هاي فرآوري ارسال مي شوند.

اين كوپها كيفيت و درجه بندي متفاوت دارند كه به شرح زير است:

– سنگ تك كوپ:

به محصولي كه در اين صنعت درجه يك باشد تك كوپ مي گويند زيرا كيفيت بسيار بالايي دارند. تك كوپ سنگ بازالت بهترين و باكيفيت ترين آن است كه از معدن استخراج مي شود.

ابعاد اين تك كوپها معمولا خيلي بزرگ است و بصورت شش ضلعي هستند. اين نوع سنگ هيچگونه ترك خوردگي و شكستگي ندارد و به دليل وزني بيش از 25 تن توسط تريلي هاي بزرگ و بصورت تكي به مقصد موردنظر حمل مي شوند.

– سنگ دو كوپ:

اين نوع سنگ از دو سنگ تك كوپ تشكيل شده و در واقع دو سنگ دو كوپ يك سنگ تك كوپ را تشكيل ميدهند. از نظر كيفيت اين سنگها با تك كوپ تفاوت خاصي ندارند و تنها اختلاف در وزن كمتر دو كوپها مي باشد.

اين سنگها هم وزن سنگيني دارند كه با تريلي حمل مي شوند ولي چون از سنگ تك كوپ سبكترند دو عدد از آنها را مي شود در يك باركش بار زد.

– سنگ سه كوپ:

اين سنگها هم از سه عدد سنگ تك كوپ درست مي شوند و هر سه عدد سه كوپ يك سنگ تك كوپ تشكيل ميدهد. اين سنگها هم از نظر كيفيت با ديگر سنگها تفاوتي ندارند.

شركت سنگ بازالت ماكو

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/21 ساعت: ۱۵ توسط:basaltmaku :